Google
 

maandag 2 april 2007

Goed gevoel

Wegens omstandigheden kan ik vandaag maar over gisteren vertellen.

Zondag, fietsdag! Ik wou nog eens die 100 km overschrijden dus vertrok ik wat vroeger om nog wat kilometers te vreten alvorens met de wielertoeristen te vertrekken.

Ik was nog maar vijf km verder toen ik de voorzitter van de club tegenkwam, dus kon ik niet meer verder en was ik wel genoodzaakt om mee te rijden, anders miste ik de groep. Ik reed niet mee met de A's omdat ik eerder in de week ziek was geweest...

Met 17 man en goed weer vertrokken we in Ruiselede. In Lotenhulle al voelde ik mijn moment gekomen en besloot kop te trekken samen met Marc. Het tempo van de vorige koptrekkers, 29km/u, ging met een ruk naar 33-34, en dit tegen de wind in. Het werd plots heel wat stiller in de groep. Na goed een kwartier besloot Marc terug uit de wind te gaan zitten. Ik wou nog even blijven want we reden richting de vaart, goed voor de conditie. Ik heb mij op kop gezet, alleen en later met 2, en eventjes doorgetrokken tot er gemor kwam dat het te snel ging. Na drie kwartier, in Eeklo, ben ik terug van de kop gegaan en mij in de groep genesteld en de mannen met problemen uit de wind gezet.

Ik trapte echt in de boter. Via Nederland keerden we richting Ruiselede terug. Aangezien er wat met problemen waren, werd er niet echt meer tempo gemaakt (iets wat ik miste van bij de A's). Er waren wel nog enkele mannen die zin hadden om een finale te rijden. Ik dus ook. In Doomkerke al, sprongen de eerste weg (6km van de aankomst). Met z'n drieën hielden ze het geen km uit. Al snel werden ze terug gegrepen door het werk van Marc, Wim en mijzelf. De groep bleef samen tot op twee km van de (denkbeeldige) meet. Ik besloot dat het welletjes was geweest en trok iedereen op een lint en vooral op kant, zodat iedereen in de wind zat. Al snel moesten er heel wat lossen. Op goed 500m versnelde ik van op kop en tot mijn groot jolijt zat niemand nog in mijn wiel toen ik omkeek. Aan de aankomst had ik goed 75m voorsprong.

Toen ik thuis kwam, stonden er 105 km op de teller met een gemiddelde van bijna 32. Niet slecht en het gevoel was nog goed. Hopelijk kan ik het doorzetten naar volgende week, en dit misschien bij de A's. Volgende week is trouwens de hoogdag in het jaar: de Ronde van Vlaanderen.

Pronostiekjes zijn altijd welkom!! Mijn pronostiek:

1. Boonen
2. Cancellara
3. Nuyens

Ik heb Nuyens gisteren bezig gezien, en die rijdt echt goed. Hij zal zeker dicht eindigen en wist ook te vertellen dat hij goed wil presteren in de Ronde.

Statistieken:

Afstand: 105km
Gemiddelde: 31.9
Temperatuur: 16°C (19°C maximum)

Geen opmerkingen: