Google
 

zondag 29 april 2007

Echt ontgoocheld...

Zondag, fietsdag! Rond 8.20 kwam ik aan het clublokaal waar een paar minuten later een club uit Kanegem kwam verbroederen. Vooral verbroederen na de rit...

Zoals twee weken terug, ging het richting vlaamse ardennen. Achterberg, Eikenberg, Boigneberg, Monteberg en Molenberg. Het klimmen ging al heel wat beter dan een paar weken terug. Ik kon mee met de eerste drie en op de Molenberg werd ik zelf tweede.
Jammer genoeg geraakten een paar achterop op de Eikenberg en we hebben ze pas teruggezien aan het clublokaal, ze waren blijkbaar de Eikenberg helemaal boven gereden terwijl rechts afsloegen. Eén onder hen was Filip, de te kloppen man in de sprint. In mijn voordeel?

We kwamen zoals gewoonlijk langs Poeke terug. Om een kans te maken, heb ik nog wat in de wielen gehangen en opschuiven door van het ene wiel naar het andere wiel te springen. Zonder veel krachten te verspillen gingen we de laatste bocht in en het was nog ongeveer 250m. Ik kon mijzelf niet meer bedwingen en ging vol door. Net voor de meet kwam Frans er nog over... Ontgoocheld tot en met, maar ik kreeg heel wat bemoedigingen.
Vorige week 3de, vandaag 2de. Dinsdag 1ste? Zondag 1ste? Nog twee kansen en dan zit het erop voor een maand, examens komen nu eenmaal ongelegen.
Btw... ik reed mijn snelste sprint: 60.3 km/u op de top, maar dat bleek nog niet voldoende.

Statistieken:

Afstand: 98 km
Hoogtemeters: 505
Gemiddelde: 33.2
Topsnelheid (in de afdaling): 63 km/u

3 opmerkingen:

Pieter zei

Op dergelijk buitensporig sportgeweld kan ik alleen maar jaloers zijn...

Bambino zei

Ge kunt mss ook beginnen trainen? :p dan zullen bepaalde mensen ni zeggen daje witte stokkebeentjes ebt ;)

Pieter zei

Dat wit kan ik ook zonder trainen laten verdwijnen... Ik zal zien of mijn punten training toelaten... Een mogelijks groeiende interesse van bepaalde mensen als resultaat van het trainen zou misschien een goede motivatie kunnen zijn:)