Google
 

zondag 22 april 2007

WTC gaat hard!

Vergeet alles over vorige week, deze rit verbreekt alle records!

De rit werd op het trainingschema als 'plat' omschreven, richting Poelkappelle. Wat je plat noemt, heel wat stukken tegen de wind in en vals plat. Het tempo zat er na 15 km al goed in, er werd niet meer onder de 37 gereden.

Na een paar Romeinse heirwegen, enorm slechte wegen, ging het in sneltreinvaart naar Hooglede. Het tempo was verschroeiend hard met een lichte zijwind: 45-55 km/u. Op het klimmetje naar Hooglede kerk zat het spel op de wagen, de ene demarrage na de andere. Maar alles bleef samen.

In Wingene vertelde Jo: "Nu zal ik es zorgen dat het gemiddelde met een halve km/u omhoog gaat" En hij had niet gelogen, vol tegen de wind in, beukte hij tegen 45-47 km/u richting eindstreep. Het tempo bleef hoog en ik kon wat recuperen.

Op 300 meter van de eindmeet, viel het tempo wat stil en zat er een gaatje op het fietspad. Twee tanden groter, en volle bak vloog ik de groep voorbij. Het zag er goed uit, tot op 50 meter Filip weer eens uit het wiel kwam met Kris en ik jammer genoeg derde werd.

De leerschool van vorige week had heel wat geholpen, al had ik misschien nog harder moeten demarreren maar ... dat is voor volgende week. Alhoewel, dan gaat het weer richting Vlaamse Ardennen.

Statistieken:

Afstand: 108 km
Gemiddelde: 35.6 km/u
Hoogtemeters: 225

Geen opmerkingen: