Google
 

zaterdag 28 april 2007

The Good Shepherd

Reeds enkele keren ben ik met de fiets naar Gent gereden, en het bevalt mij. Het is een rustige rit in een prachtige natuur... Gisteren deed ik het dus opnieuw.
Ik had met Wouter afgesproken in Landegem om naar Gent te rijden en met Atze om terug te fietsen van Gent. Atze had nog zin een klein toertje bij te doen, dus passeerden we eerst langs mijn huis om iets te drinken en die zware rugzak achter te laten want die werkt nogal in op mijn rug. Via Kruiskerke, Maria-Aalter naar Beernem en terug.
Het weer was prachtig maar misschien net iets te warm, drinken was dan ook de boodschap. Toen ik thuis kwam, had ik een mooi aantal km op de teller: 98 km. En dat voor een vrijdag.

Statistieken:

Afstand: 98 km
Temperatuur: 28°C

Photo of The Good Shepherd,  Matt Damon, Angelina Jolie

Maar dit alles ter zijde want s'avonds ben ik dan naar de cinema geweest. Naar The Good Sherpherd.

Voor een recensie: Vrt-nieuws - The Good Shepherd.

Eigen mening:

De film duurt lang: 2u 47 min en soms kan hij wat langdradig lijken maar als je het achteraf bekijkt, is elk onderdeel in de film noodzakelijk voor het verhaal. De Niro moet ook van flash-backs houden want de film staat er bol van. In het begin is het moeilijk om onmiddellijk mee te zijn met de verhaallijn maar geleidelijk aan valt alles in een plooi.
Het is niet echt een actie-film, maar een thriller. Een verhaal over de harde wereld van 'contra-spionnen' en de CIA.
De hoofdrolspelers maken de film beter. Angelina Jolie en Matt Damon spelen echt zeer goed hun rol. Prachtige vertolking.

Ik geef de film 8/10: hij was goed maar niet voor mijn smaak maar ik ben toch blij dat ik hem gezien heb. Het is een aanrader.

1 opmerking:

Pieter zei

Ja, het zijn nu éénmaal geen slechte acteurs hé, Angelina Jolie en Matt Damon... Het lijkt me in ieder geval een fijne vrijdag die je hebt doorgebracht:)