Google
 

woensdag 28 februari 2007

Politie-wijding

Ik zat daarnet naar het vrt-nieuws te kijken en het hoofdpunt ging over de betoging in Brussel van de brandweermannen.

In het verslag vertelde de reporter op een bepaald moment: "De politie zette het waterkanon om brandweermannen tegen te houden, die deden op hun beurt hetzelfde..."

Ik vind dit wel eens grappig om te horen. Normaal hoor je dat de betogers hierdoor uit elkaar werden gedreven, terwijl nu ook het omgekeerde gebeurt.
Eén van de eisen luidt dat men wil erkend worden als een risico-beroep, wat ik maar meer dan normaal vind.
Later, na mijn studies, zou ik graag een opleiding volgen tot brandweerman. Het is al van kinds af aan een droom om dit te mogen doen. Bij velen gaat dit weg na de puberteit maar bij mij is het blijven hangen.
De brandweer van Ruiselede bestaat enkel uit vrijwilligers en al meerdere keren heb ik vernomen dat er te weinig vrijwilligers zijn. Nu nog slagen in mijn studies en in het brandweerexamen en het korps van Ruiselede is één brandweerman rijker...

1 opmerking:

Anoniem zei

Zijn fantasie draait al op volle toeren en in gedachten zit hij zich al door de straten van Ruiselede scheuren met zijn auto op weg naar de kazerne als hij weer eens wordt opgeroepen :) Dat dan de snelheid al eens in de hoogte kan gaan lijkt me alleen al een fantastische reden om bij de brandweer te gaan:)

Henk