Google
 

zondag 20 mei 2007

Met kris en fré!

Zaterdagavond, het weer was perfect alleen een stevig zuidwester. Ik had met Kris en Fré, de kleine broer van Kris, afgesproken om es een klein tochtje te maken.

Op het gemak aan het babbelen tegen de wind in. Fré in ons wiel. In Ingelmunster kregen we meewind en de snelheid steeg. Grappend en putten ontwijkend reden we terug naar Kanegem. Met wat hoge en lage trapfrequentie was het een aangename babbel en leuke fietstocht.

Statistieken:

Afstand: 64 km
Gemiddelde: 30.1

8 opmerkingen:

Pieter zei

Ontspanning tussen het leren door is nu éénmaal noodzakelijk, tesamen met vrienden des te plezanter...

Ik heb vandaag ook even voor een uurtje een fietstochtje ondernomen... Zij het op misschien iets minder professioneel niveau...

Alhoewel dat ik vond dat de Koga ([stadsfiets] van mijn vader) best aangenaam reed, en ik kon er aardige snelheden mee halen... Bambino vond dat niet direct een goed merk, hoewel ik denk dat het bij de betere fietsmerken hoort. (Niet HET beste, dat ga je me niet horen zeggen...)

Misschien dat Wouter even zijn mening wilt geven over de kwaliteit van Koga?...

Bambino zei

Als een bijtende pitbull sprint onze Pieter uit zijn kot als hij hoort dat hij iets zou hebben dat niet van een deftig merk is...

Het was maar plagerij! Geniet van je geoliede machine en misschien kan je binnen een jaar mee met de mensen van iets professioneler niveau

:D Met vriendelijke groet

Pieter zei

bijtende pitbull is mss wat overdreven... =)
Joa, misschien dat ik ooit nog wel eens een race-fiets koop en na veel trainen bij jullie kan aanklampen...

Bambino zei

Dat zou pas de max zijn!

Wouter zei

Koga is inderdaad een topmerk. Net zoals bij Eddy Merckx betaal je een stuk voor de naam, maar net zoals bij EM-kaders krijg je ook heel veel kwaliteit.

Je gaat dus niet veel low-budget fietsen vinden van Koga, tenzij afgemonteerd met de goedkopere groepen, en da's dan ook jammer natuurlijk, je betaalt voor een duurder frame en zit dan met minder materiaal.

Als basismodel dus beter geen Koga nemen, tenzij je echt naar de klasse van 3000-4000€ wenst te gaan, maar voor die prijs vind je bij de andere merken ook alleen maar goed materiaal.

Bambino zei

Wees maar zeker dat het deftig materiaal is. Een Henkens koopt nooit iets van een mindere kwaliteit!

Kwaliteit gaat trouwens langer mee!

Pieter zei

Ja Jan kent mijn devies allang:
Liever iets duurder, dat lang meegaat en kwalitatief hoogstaand is dan iets goedkoop dat rap verslijt...

De ironie waarmee Jan eerst al grappend de kwaliteit van Koga in twijfel had getrokken was mij ontgaan...:D

Of de Koga van mijn papa een basismodel is weet ik niet precies... (al is dit voor stadsfietsen mss minder van belang)

In ieder geval voor de mensen die interesse zouden hebben, dit is hem met zijn specificaties:

http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=6&segmentid=45&id=6625334&FullSpecs=1

Pieter zei

http://www.koga.com/nl/bike.asp?
collectionid=6&segmentid=45
&id=6625334&FullSpecs=1

Link van daarstraks leek me niet echt bruikbaar... Ik heb hem in stukjes gekapt:D