Google
 

zondag 6 mei 2007

Laatste keer, goede keer!

Zondag, fietsdag! Het weer was goed, maar er was nog een stevig windje. Ik had deze week geen km gevreten, en was helemaal gerecupereerd van alle vorige inspanningen. Ik wou vandaag echt eens winnen.

De eerste kilometers voelde ik al, dat ik zeer goede benen had. Alles liep los. In kruishoutem hadden we twee platte banden, blijkbaar had iemand daar voor zijn vertier punaisen op de weg gelegd. Eén van de platte banden veroorzaakt zelf een val van Marc. Gelukkig zonder weinig erg, enkel een geschaafde elleboog en heup.

Via oudenaarde langs de vaart tot in Nevele, Bellem en via Maria-Aalter terug naar huis. Ik had het wiel van Frans (die koerst) gekozen omdat ik wist dat hij een weddenschap had om Filip te kunnen kloppen in de sprint. In de laatste bocht versnelde hij, Filip sprong op het wiel en ik erachter na. Ik ging aan en Filip ook, net op hetzelfde moment. Eventjes raakten onze sturen elkaar maar ik vloekte in mijzelf en was vastberaden om voor eens en voor altijd te stellen dat ik ook kan sprinten. En ja hoor, 1 ste! Een oerkreet ontsnapte mij net na de aankomst, samen met een gebalde vuist. Heel wat mede-toeristen feliciteerden mij. Ik ben dolgelukkig.

Nu eventjes rustiger aan tot na de examens om dan weer naar een topconditie toe te bouwen. Ik verlang er al naar.

Statistieken:

Afstand: 102 km
Gemiddelde: 36.1
Hoogtemeters: 200

1 opmerking:

Pieter zei

Proficiat... :D
Bij die oerkreet kan ik me wel iets voorstellen :D