Google
 

zondag 25 maart 2007

Op de radio...


Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets van mij heb laten horen. Het was nogal hectisch de laatste weken en saai.

Aangezien ik ziek was en nog ben, was het onmogelijk om te fietsen en mijn avonturen hierover neer te schrijven. In de politiek gebeurde niets bijzonders behoudens het voorval met Leterme in Debbie en Nancy, waar ik in een latere post nog op terug kom (ik ga nl. een brief naar onze Vlaamse minister-president schrijven).

Maar vanmiddag doorbrak ik de sleur van de dag door eens actief mee te werken aan het radio maken. In sporza-radio werd een oproep gedaan aan de luisteraars om hun mening te verkondigen over de afgelopen 4-0 van de Rode Duivels, en dit via email.
Ik sprong letterlijk van mijn stoel naar die andere aan mijn pc.

Je kan het al raden, ja hoor, ik zat tussen de vermelde quotes van de luisteraars samen met nog een zevental andere. Mijn quote, die gebruikt werd, was de volgende:
"Niemand is tevreden als de 'trots' van ons vaderlandse voetbal een kaakslag krijgt. Wat wil je als iemand Mbo opstelt, die zelf niet mag spelen in zijn eigen ploeg?"

Mijn mail was natuurlijk veel langer maar slechts deze twee zinnen werden eruit gehaald. Het meest gewaagde werd gebruikt. De presentator vertelde nog redelijk wat hierrond maar vooral het volgende blijft mij bij: "... een nogal plastische uitleg... Het zit nogal diep bij Jan..."
Het zit niet zozeer diep, maar het irriteert als de Rode Duivels niet één match meer kunnen winnen.

Het is raar om je eigen naam op de radio te horen. Ik ben natuurlijk blij dat mijn email ertussen zat! Hoeveel mensen hadden niet gemaild? Naar verluidt een hele boel...

Heeft iemand deze uitzending gehoord? Trouwens wat vinden jullie van onze vaderlandse 'trots'?

Btw.: als je je de volgende keer zelf geroepen voelt om iets over de sport te vertellen, één adres: radio@sporza.be.

Tip: origineel zijn en durven iets zeggen.

1 opmerking:

Anoniem zei

prachtig! Sjiek dat je er echt vantussen gehaald bent Jan. Ik durf ook al eens een lezersbrief, een opiniestukje of een commentaartje op te stellen. Blijkbaar word ik jammer genoeg een heel stuk minder origineel en (misschien ook gewaagd) bevonden... Ik heb dan ook nog niet vaak de eer gehad om mijn tekstje te kunnen lezen of via de radio te horen. Maar wat niet is kan nog komen zeker? Het is in ieder geval te hopen want het zal zeker en vast steun schenken een erkenning te krijgen voor het engagement dat je toont...

Wat betreft Yves Leterme, ook maar één adres: yves.leterme@skynet.be
Degenen die hem een mail sturen krijgen een uitnodiging voor een dialoogdag op 14 april. Er snel bij zijn want reserveren is nodig, dus nog vlug die mail sturen als je erbij wilt zijn... Je kan natuurlijk alsnog je engagement voor onze samenleving tonen door hem gewoon een mail te sturen en niet naar de dialoogdag te gaan.
Aan jullie de keuze!

Henk