Google
 

vrijdag 28 maart 2008

Om even over na te denken (100ste post!)

2 opmerkingen:

Pieter zei

Ja. De film valt reuze goed mee, vind ik. Geen feiten die verwrongen zijn of iets dergelijks. Niet TE provocerend. Gewoon puur... Natuurlijk moeten we een beetje in het achterhoofd houden dat dit slechts 1 kant van de Islam is. Een kant waarmee een sterke minderheid vd Moslims maar akkoord gaat en helemaal niet representatief is voor de gehele Islam-cultuur...

Wat ik wel een goeie vond: In Belgiƫ lieten ze iemand van de liga van de Moslims aan het woord om te reageren op deze film. Die merkte heel snugger op dat de film dezelfde wijze gebruikt als Bin Laden. Deze zet namelijk ook Koran-verzen naast gebeurtenissen. Weze dat nu juist de hele bedoeling van de film, om die link te legge :D

Pieter zei

Ist ni de 97ste post? Anyway, kwas gisteren ook al even langsgeweest. Kad op de vrt-site vernomen dat Fitna van Live Leak was gehaald. Wou dan ook eens zien wat dat met je link deed... Dacht dat hij helemaal niet meer ging werken maar nee, ze hebben de film vervangen door een boodschap... Tot zover de vrije meningsuiting zeker? Zonder die boodschap gelezen te hebben, was ik daar al aan, aan het denken... In de samenleving van vandaag waar "freedom of speech" zo hoog in het vaandel wordt gehouden, houdt een mening het welgeteld 1 dag uit? Bedroevend!! Ik zag het al aankomen... Ik heb trouwens een dubbel gevoel bij wat Live Leak gedaan heeft. Enerzijds moet men natuurlijk zijn personeel beschermen, maar anderzijds kunnen er toch ook andere maatregelen worden genomen... De bedreigers hebben wel heel snel hun doel bereikt... In welke mate moeten we die bedreigingen trouwens weer voor ernstig nemen?

Ik heb jammer genoeg maar 1 woord voor deze hele zaak: TRIESTIG.
En ik vond dat je vorig titel (choquerend) nu bij het verdwijnen van de video ook zeer goed zou gepast hebben!!