Google
 

dinsdag 12 december 2006

Per(r)-on-geluk


De nieuwe dienstregeling is ingegaan bij onze (nog altijd) nationale spoorwegen. Voor sommigen de beste verandering ooit, voor anderen een nachtmerrie.

Maandag lijkt alles voor mij vlot te verlopen, wat de laatste weken niet altijd het geval was. Hier eens vijf minuten, daar eens tien maar nooit genoeg om je geld terug te vragen. De voorwaarden om je geld terug te vorderen @ www.nmbs.be.
De heenreis verloopt vlekkeloos (Aalter-Gent). Na de les vertrek ik rechtstreeks richting station:

18.52: aankomst in het station. Trein vertrekt om 19.08. Geen wolkje aan de lucht.
19.09: trein is nog altijd niet aangekomen
19.14: de trein is er nog altijd niet. De namen verdwijnen op het bord en de stationsomroepster spreekt: "de trein heeft een vertraging van 40 min wegens een defecte locomotief!"
19.20: na enige vuile woorden besluit ik er mij bij neer te leggen en te wachten op de trein van 19.38
19.22: bij het naar buiten wandelen van het station, toont het grote bord in de vertrekhal aan: 19.38+10 min.
19.23: Het kan een mens nerveus maken maar ik word het gewoon en blijf rustig. Uiterlijk dan toch...
19.45: iedereen staat te wachten op perron 7 tot de trein aankomt. Op perron 6 komt op hetzelfde ogenblik een trein aan.
19.48: de stationsomroepster: "de trein met bestemming Aalter-Oostende van 19.08 staat op spoor 6 i.p.v. spoor 7". Iedereen stormt de trap af, richting spoor 6.
19.49: Ik kom als derde bovenaan de trap en hoor het gevreesde signaal waardoor de treindeuren zich sluiten. ****! Het is geen waar dat ik nu die trein zal missen... Gelukkig staat er wat verder een vriendelijke conducteur die ons, gestrande reizigers, nog binnen laat. Toch missen enkelen nog hun trein...
20.04: aankomst in Aalter.

Dit is een niet echt een harde kritiek op de NMBS maar het zou zeker beter kunnen... Dit is nu wel het meest frappante dat ik tot nu toe heb meegemaakt, maar ik heb toch minstens twee maal per week een vertraging van 10 min aan mijn been. Zo ook vandaag. Na een tijdje is dat niet meer leuk...

Zijn jullie al eens opgehouden geweest door zo'n vertraging?

1 opmerking:

Wouter zei

Je kon er om 19.55 geweest zijn (in Aalter).

Trein naar Brugge en dan terug naar Aalter :P

Is soms sneller te ver te rijden en dan terug te keren